the Windmill
trophy

Osthofen
Rheinland Pfalz

2004

Første dags kjøring åpnet bra
Det var en fin kjøretur på stille landeveger gjennom åpent landskap med vingårder
Søndag kom nye muligheter til å gjøre det bra, oppstart med kald motor og avreise på tid, ellers ble det prikkbelastninger. Noe av veiene var transportetapper.
Første stopp søndag var i en vingård der vi fikk kaffe og en sjanse til å se andre deltakere igjen. Sykler i miljø!
Lang stopp med servering av varm mat var ordnet i en liten by der hele distriktet var med for å nyte schnitzel und bier og se på sykler sammen med deltakerne.
store engelskmenn.
En og annen amerikansk sykkel var det også...
Når man deltar i et så stort arrangement som "the Windmill Trophy" med eget kjøretøy rekker man ikke å se alt man har lyst på. Det skal til å ha minneplass nok i kamera til å ta alle de riktige bildene. Da er det godt at
arrangørene
har gjort det behagelig bekvemt med å legge ut alle resultatene og ei stor og
fin bildebok
med 160 fotografier

Neste Windmill trophy:


www.veteranenfahrt-norddeutschland.de
Forut for 2006 WindmillTrophy i Syd-Sverige er det to "oppvarmings" rally i Scleswig Holstein i Nord Tyskland. Disse tre løpene burde bli en fin motorsykkeluke på kontinentet.
 
Stilfull Åpning

Offisielt bilde av stevnets fotograf
da man spilte nasjonalsangen.

NVMC stilte med et Nasjons B-lag
for å lære
(fra venstre):

Rolf Vold Progress 1902
Arnt Grø, NSU 1920
(meg selv) som stilte med min gamle Henderson
Sten Lunde leder i NVMC,
Bent Granberg, HD 1930
Tor Klufterud, i NVMCs styre

Jeg har lært veldig mye

De fine veiene og små byene kunne jeg bare nyte i tre mil. Da begynte den å fuske og ville ikke gå.
Jeg svingte av løypa og løp med den fram og tilbake i ei sidegate.
God trening
Etter tre demonteringer av forgasser var det gått så mye tid at det ble nødvendig å ringe for "Abholung"
Deler av løype var tidskontroller. Løypa var merket hele veien, rød runding føre kryss -til høgre; trekant - rett fram og firkant -venstre
Målpassering er fest med presentasjon ,utdeling av plakett og et glass!.
- vi ble ropt opp til premiering!
- og alle var enige om at det hadde vært en fin tur!
Min motorsykkel den pålitelige Klikk for å se
 
  click for EnglishTuren for meg var 1778 km hjemmefra til Osthofen. Ved NVMC sitt klubblokale plukket jeg opp sykler og en av de andre og vi kjørte i to Mercedes Sprinter de 360 milene i fire skift. Bilene gikk også bra å bo i. Klokka ti stilte vi til start og to og to dro av gårde hvert minutt. I alt startet 165 stk. I et så stort arrangement starter de tidligste før de senest startende triller ut syklene fra hengere. Man ser ikke mye til de andre før senere, da de returnerer
Henderson skjemmes nok litt, selv om det var fører som ba om full tank.
Mange gode råd og tilbud ble mottatt. Egentlig ble det var bare å sikre at bensinen var godt filtrert før ny start på søndag.
(underst:) Mye mer enn 100 år gammelt og ikke særlig kjørbar, men den går!
Også mentale bilder fra slike "poster" blir lagret i minnet.

Skattejakt med kamera!